Mellan raderna

Det ringer, det ringer.
Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip.
Snälla sluta ringa, snälla sluta låta, snälla låt mig vara.
Krafs Krafs.
Du, sluta ändra dig, du sluta håna mig, du snälla sluta vara du.
Hammarslag och gitarrsolo.
Låt mig bara få tycka om dig.
Snälla sluta ge mig anledningar att vara arg.
Sursöt söttma och hånande arga meoldier
mellan raderna.
Ibland, ibland inte.
Snälla lilla du, sluta ändra dig.
grundlurad eller bara en fasad?
Jag kan inte läsa dig
mellan raderna.
Jumboelektronik, ståuppkomik.
Jag rullar runt, du är en karusell, följ med i mina svängar.
Det ringer, det ringer.
Hjulen Hjulen snurrade fram hjärtlösa ord och djupa konversationer.
Du är inte vad du ser ut att vara, du är den jag inte vill vara,
mellan spel och frihets fel.
Kval till andra platser ringer, det ringer.
Snälla sluta ringa.
Kan jag, du, han, hon?
Jag vill läsa alla människor
mellan raderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0