Tidsspiral

 
Timmarna vandrar förbi mig.
Just nu är jag fast i en tidsspiral.
Himmlavalvet ser likadant ut som det alltid gör.
Med hårda sparkar och slag måste man faktist klara av sin vardag.
Ytterligare en dag i mitt liv har gått men jag känner mig bara mer förvirrad,
åldern ger inte visdom.
Jag är frånvarande närvarande.
Allternativen ökar men jag kan inte välja, eller först vad det är som egentligen händer med mig.
Komplicerade ekvationer tilltalar mig, jag förstår inte.
Utan eller med, vad är det jag vill?
Tidigare utan nyligen med eller aldrig någonting?
Varför är jag så rädd? Vad är jag rädd för? Vad är det som inte stämmer?
Vad är det jag vill?
Jag vill ha himmlen i mitt rum och jorden under mina fötter.
Jag vill leva ett liv, mitt liv, ett bra liv.
Vad gör jag med mig själv? Vad är det som egentligen händer?
Tidsuppfattningen har försvunnigt, tidsspiral.
Varje dag är samma sak, likadant, likgiltigt.
Ingenting spelar någon roll för det blir som det var.
Jag fruktar framtiden, den skrämmer mig.
Jag har valt att fasna i min tid.
Varför är jag rädd för det som inte har hänt?
Blandade kännslor rinner igenom mina fingrar och ut på skärmen och formar detta.
En fruktan, en räddsla, en total förvirring på en rasande hög nivå.
Vi två eller en åt varsitt håll? Hur skall det bli?

Gamla vänner, nya vänner, krossade drömmar och så jag.
Obligatoriskt den som alltid finns kvar.
Jag är ett förflutet, alla finns kvar innom mig men jag försvinner.
Eller? Hur länge stannar jag kvar innom dig?
Jag undrar om jag finns i tankar.
Kan man utrota något som gick djupt?
Tänker du på ditt förflutna?
Eller är det framtiden som gäller?
Vad hände?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0