Monolog med tvist

Det är så tomt när det blir höst och mörkt att till och med orden gömmer sig under täcket.
Och lyfter men på det bitts dom.
Ingen trevlig syn.
Klockan är mycket och allt jag tänker är att jag inte behöver sova.
Lyckligt lottad med sovmorgon.
Ärsh, jag hatar repriser på Tv.
Vad vill tiden att jag skall göra egentligen?
Den tillåter mig att vara vaken men den gör allt för att jag inte skall vilja.
Till och med katten sover, kul kul.
Ypperligt
Jag är så glad, med överdriven betoning på så.
Ja, i och med det förstår ni säkert.
Ni och ni, jag kan lika gärna säga att jag förstår i och med det.
För detta är ju prat, eller slätstruket, mitt sätt att prata med mig själv.
Visst ser det lita bättre ut att skriva det du  vill säga till dig själv än att säga det högt?
Helt klart.
Snacka om att bli påkommen.
Men det började fint, med en liten tvist.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Hej.



Du vet väl att du kan lämna dina dikter till Demoteket på Almedalsbiblioteket genom att eposta dem till [email protected].



Vi lägger in dem i bibliotekskatalogen så att de blir sökbara på ditt namn. Sen kan alla låna dem som elektronisk resurs (pdf).



Hälsningar Rosa på Almedalsbiblioteket

2009-10-08 @ 13:20:59
URL: http://elmerscorner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0