Odödlighet

Många försöker väcka dig, inte bara när du sover.
det är bara tabubelagt
eller av mina egna religiösa fingrar
Nu kommer något osamanhängande en gång till
det har sagts förut, att orden inte kommer ner
det regnar uppåt
Men tiden tickar ner.
Hur vet man vem som får placera sig på vägen?
och vems väg eller vilken väg
Eller är vägen tvåfilig, skall jag då välja högra eller vänstra körfältet?
läser och läser
Mina egna böner, allt jag skriver är ord, men fel ord
ord är till för andra, jag ger dom till er
Så fort de lämnat fingrarna är jag vaken
det som är många är kombinationer
När jag sover
När jag lever
När jag dör
Ord väcker alla till liv,
läser du tror jag på att du vill att jag skall vakna
hur jag än mår
vem jag än är
vad jag än gör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0