Det finns olika sätt att leva

Min lycka kommer föralltid att bli
saltet som svider djupt nere i såret

din lycka kommer alltid vara mitt salt.

Jag kommer med starka nypor
alltid att strö ut socker
Det svider aldrig lika mycket

ditt lidande är mitt socker

Jag kommer alltid att vara din apotekare
Plåster är alltid en tröst
klistret lyssnar och lugnar

dina sår är min löning

Min törst kommer alltid att vara stillad
din sorg håller mig vid liv

dina tårar är mitt vatten

Mitt liv kommer alltid att vara ditt blod
dina andetag ger mig syre

Jag är salt, du är min lycka.
Ditt lidande blir sockre
Om du blöder är jag ditt blod och ditt plåster
Om jag tröstar dig när du gråter kan jag inte dö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0