Komplex frihet

Framgångsförakt är dagens klang
Ursinnigt upplöst blir jag inne i mitt innersta.
Hela den här strävan efter närhet gör mig snurrig.
Hurvida jag är eller inte så kommer jag bara bli en till.
det kommer aldrig att bli så bra som det framställs.
ingenting blir så
allt blir förmodligen som det skall om man lyssnar på andra
Det där mad att skapa sin egen frihet det tror jag inte på
jag vill omfamna mig med andras
Dela med er
ta mig med nu, ni vet att jag har svårt att gå själv.
Så svårt är det faktiskt inte.
att ha det rätta drivet, tre steg till framgång
framgång, det är vad allt handlar om
Jag blir så trött.
jag kan ju inte veta vad som blir min framgång, det har jag inte kommit på än.
varför stressar alla?
som att gå i stockholm, så hade pappa sagt.
Jag tycker inte om det.
inte heller tycker jag om att skriva jag
Istället blir det du, för allt handlar ju egentligen om dig.
alltid om någon annan
en skräckbild som en flygande duva i sången om friheten
andra människors ord slår alltid hårdare än ens egna.
man lyssnar sällan till sig själv, man skall bara lyssna på andra.
om detta fortskrider har vi snart inget att säga.
Ingen har några kloka ord kvar för allt är sönderlyssnat
överanalyserat. Självgranskat tills vi kräks galla och hatar oss själva.
Det är vad orden gör med oss.
Vi lyssnar så hårt på vad alla andra säger att vi krossar den själ vi själva har som vill ut.
den får inte flyga.
Inte innan den vet vart den skall.
Var är friheten i det?
Framgångsförakt och rädsla
Varför vill jag så gärna tro att inget mer kommer hända?
det är helt klart inte sant.
Allt kan hända, det är komplexa ord.
Har tolkats så många gånger att klangen gått ur.
ostämmt, otydligt och det saknas en sträng
men djupt nere under ditt eget skelett så vet du att du tror på de komplexa orden
för dom kommer från dig själv
Lyssna på det och finn den sanna friheten
din egen frihet på ditt eget vis, det är ditt jag och jag lyssnar till det
lite för sällan,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0