Du födde mig

I början måste man skriva något hoppfull
efter det kan man vara ärlig
och senare kan man börja ljuga
Att snava på vad du tror att du vill men smatidigt veta att det finns något du egentligen kan vara
som att dricka bläcket ur din penna med utvalda översatta texter.
hitta vilken i historieböckerna jag balanserar på huvudet. 
Jag dricker inte ur kantiga glas utan ur nya 
 
En tid har kommit då jag påstår att livet är lyckligt
jag har slutat stjäla och börjar att le åt vardagen.
Jag är inget djur, jag är en form av svampväxt.
ät för mycket mig
 
om jag skulle vilja skicka dig en text, skulle du då läsa?
Eller frågan i kvadrat
skulle du förstå?
Självklart inte kan jag svara direkt,
 
Du är inte en av mina sinnen och du kan inte läsa av mina fingertoppar.
Alla hoppfulla försök skulle bara sluta i katastrof för jag snyter mig över tangentbordet varja eftermiddag.
Lev med mig.
 
du lockar fram mina bakåttankar med ditt fantastiska frammåtperspektiv
finns hoss mig men luras inte med att leka det som var
allt det där jag inte minns som jag vill men som inte hör hit, varför söka?
 
rådgiveri med tre sorters druvor i två olika glas blandat med kyla.
är så osäker på om jag vet vem jag spelar med
vem jag ligger med, vem jag lever i. 
så vitt jag vet så vet jag inget och du vet inte heller och det selar ingen roll för dom vi föddes ur
vi är dom vi skall vara oavsätt
Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0