Ibland är man inte så smart

Det är alltid på upploppet som livet blir komplicerat
inte konstigt att ord säger saker som snubblar på målsnöret
alltid in i det sista
kämpas varandra motsatt till allt
hurvida jag tycker eller hurvida jag handlar
det kommer aldrig att läsas av på samma sätt som det borde vara.
helt frånkopplad matar jag ut ord och text
utan sammanhang tillsammans
När det enda man känner för är att sätta ihop ord man tycker om efter varandra kan det låta
hybris omfång sinnesro och kärlek,
betagliga ord.
Rytm och rum och koncentration
allt blir en aningen plat när det står andra saker på spel.
En ohemlig längtan och en otålighet som inte är accepterbar
hanterbart är det inte heller.
inget är just nu av något intresse för mig.
förutom det jag är intresserad av och det är dig
 
Trackback
RSS 2.0