Att

Med fullerus och avskedsbrus rimmar jag lätt och desperat.
Jag är glad att du kom och lycklig för min tillvaro. Imorgon blir det lugnt och stilla.
hoppfulla tangenter ramlar med fötter spridda av glas. Det första som hände.
lovar bort och jag håller orden, inte till mitt försvar.
Att inte förstå vad jag själv pratar om handlar om ett dinosauriesteg fram och tre tillbaka.
det finns människor jag saknar.
Inte hoppfullt men åtråvärt. Ett jobb senare och jag går tillbaka.
Du är inte intresserad men jag fattar, kvällen är slut, orden är slut
Men
Inte det jag ville få ut.
Slagkraft är underskattat som personlig seger.
Sömn, ljus, dag, natt nämn det du. Jag är alltid med.
vill kanske inte alltid men måsten är måste vare sig du vill eller inte.
att
Det
Hej är som
Borgare eller inte, jordgubbar eller ej.
Dörren är låst och jag sover skrivandes på vårens sista dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0